VEGANSKÝ MRKVOVÝ KOLÁČ

POLOHRUBÁ MOUKA
OŘECHY (VLAŠSKÉ)
OLEJ
MRKEV - cca 6 větších
SKOŘICE nebo SKOŘICOVÝ CUKR
LNĚNÉ SEMÍNKO
CUKR
ROSTLINNÉ MLÉKO
(KOKOS)
PRÁŠEK DO PEČIVA


- 3 malé lžičky lněného semínka dáme do malého hrnečku a zalijeme troškou vody (pustí to po nějaké době takový "sliz" = místo vejce nebo banánu)

- v míse promícháme: 2 vrchovaté hrnky polohr. mouky, 1x prášek do pečiva, 1/2 hrnku cukru, skořicový cukr (nebo špetku skořice) a ořechy - já dala 1 hrnek vlašských, nasekaných na kousky + pár lžic drcených mandlí + 0,5 hrnku nastrouhaného kokosu (nemusí být)

- opláchneme mrkve, ostrouháme šlupku a nastrouháme na hrubo (já použila 6 velkých mrkví, nebo dejme tomu 2 až 3 hrnky nastrouhané)

- lněné semínko i s vodou rozmixujeme (pokud na to máte dobrý mixér - já použila mlýnek na mák) a přidáme do mísy

- do mísy přidáme nastrouhanou mrkev a 0,5 hrnku oleje (já použila řepkový) a 0,5 hrnku rostlinného mléka (já použila sójové) a vše dobře promícháme (nejlépe to jde ručně)

- předehřejeme troubu, formu (já použila kulatou dortovou) vymažeme olejem a vysypeme kokosem (může být i hrubá/plohrubá mouka) - směs mi nevyšla moc tekutá (kdo chce, může přidat více mléka a oleje), byla spíše taková hutná a do formy se musela ručně nacpat :) ale výsledek byl skvělý

- pečeme cca hodinu (50-70 minut) na 160-170°C

velmi chutnalo i neveganům :)

Komentáře