VEGANSKÝ ŠVESTKOVÝ KOLÁČ

TĚSTO:
1 hrnek (větší) POLOHRUBÉ MOUKY
1 hrnek (větší) ŠPALDOVÉ MOUKY
1 hrnek (menší - stačí klidně i půlka) CUKRU (krupice, moučkový...)
1x PRÁŠEK DO PEČIVA
špetka SOLI
1 lžička SKOŘICE

- dobře promícháme, pak přidáme
1 hrnek OLEJE

- rukama vypracujeme těsto, kousek odložíme na drobenku (já odložila až moc, takže místo podrobení jsem pak vytvořila nahoře další souvislou vrstvu... ale nevadí :D chybami se člověk učí)
- když se nám těsto zdá až příliš drobivé, přidáme trochu oleje, když zase moc tekuté, přidáme trochu mouky

- dortovou formu vymažeme olejem a vysypeme KOKOSEM (kdo nemá, stačí mouka, ale tohle je dobrejší)
- těsto rozložíme/vytlačíme na dno formy a trochu zvedneme okraje (nalijeme tam krém)

KRÉM:
- předem namočíme 1/3 hrnku KEŠU oříšků do vody, aby trochu změkly (stačí 5-10 minut)
- přidáme 1/2 bílého TOFU (natural), rozmixujeme s kešu
- zalijeme 1/2 ROSTLINÉ SMETANY (já použila OATLY - ovesnou)
- vmícháme 1x VANILKOVÝ CUKR a SIRUP (já použila DATLOVÝ, může být i javorový nebo agáve) - dle chuti (já dala cca 1 lžíci sirupu)


- krém nalijeme do formy na těsto, na to pokládáme očištěné rozpůlené ŠVESTKY a PEKANOVÉ OŘECHY (ořechy nemusí být případně)
- posypeme drobenkou (drolíme mezi prsty, aby se to "rozkouskovalo")

- do předehřáté trouby dáme péct na 180°C na přibližně 30-40 minut


Komentáře