VEGANSKÉ MAKOVÉ BUCHTY


TĚSTO:
450g ŠPALDOVÉ MOUKY (nebo polohrubé)
1x SUŠENÉ DROŽDÍ
2-3 lžíce CUKRU
2-3 lžíce LNĚNÝCH nebo CHIA SEMÍNEK
230 ml ROSTLINNÉHO MLÉKA
2 lžíce OLEJE

- do hrnečku dáme namočit trochu semínek - buď lněných nebo chia
- já použila lněné, dala jsem je do trochy vody a následně (asi po 15 minutách), kdy to pustí trochu "sliz", jsem to rozemlela na tradičním mlýnku na mák

- v míse smícháme mouku a droždí (kdo se chce dělat s tradičním kváskem, tak samozřejmě může)
- pak přidáme cukr, (lněná - rozemletá) semínka, mléko (já použila sójové) a olej (já použila řepkový)
- ručně prohněteme a necháme odležet cca 20-40 min, aby to trochu vykynulo


NÁPLŇ:
150-200g MÁKU
1-2 lžíce DATLOVÉHO SIRUPU (může se nahradit cukrem)
1-2 lžíce CITRÓNOVÉ ŠŤÁVY nebo KŮRY (nemusí být)
3 lžíce CUKRU
150-160 ml MLÉKA
špetka SKOŘICE (nemusí být)

- mezitím si rozemeleme mák, pokud už nemáme koupený mletý
- do máku přidáme mléko, špetku skořice, datlový sirup, citrónovou šťávu/kůru a cukr
- vše promícháme

- pekáč vymažeme olejem

- na vál/pracovní plochu si dáme trochu mouky (polohrubé např.), namoučíme si v tom ruce, aby se to na nás nelepilo a vytvarováváme buchty
- z těsta si můžete menší kousek odříznout - nebo odtrhnout jako já :D - uplácáte malý čtverec/obdélník, do něj lžičkou/lžící dáte makovou náplň a snažíte se uzavřít okraje k sobě a uplácat cosi podobného buchtě

- mně z tohoto množství vyšlo 12 obřích buchet :D ale určitě je příště udělám o něco menší, tzn. že jich bude víc (ale kdo se s tím má patlat, že :D)

- dáme na pekáč a pečeme v předehřáté troubě cca na 170° nějakých 35 minut do zlatova

Komentáře