VEGANSKÉ MÍŠA ŘEZY

KORPUS:

v míse smícháme:
2 hrnky MOUKY (já použila polohrubou ŠPALDOVOU, může být i obyč)
1 hrnek CUKRU (moučkový)
CITRÓNOVÝ nebo VANILKOVÝ CUKR
PRÁŠEK DO PEČIVA (stačí půlka)
KAKAO (HOLANDSKÉ, cca 4 lžíce, může být i více)
špetku SOLI (nemusí být)

- připravíme si pekáč - vymazat olejem + vysypat KOKOSEM (kdo nemá, stačí mouka)

- okrájíme a následně rozmixujeme 1 JABLKO
- jablečné pyré přidáme do mísy
- dále 1 hrnek ROSTLINNÉHO MLÉKA (já použila KOKOSOVÉ, určitě by se hodilo i MANDLOVÉ nebo SÓJOVÉ)
- dále přidáme 0,5 hrnku OLEJE (já použila ŘEPKOVÝ)
- vše dobře promícháme

- předehřejeme troubu
- těsto nalijeme na pekáč a stěrkou rozetřeme po celém dnu
- pečeme 30-40 minut na 170-180°C

KRÉM

- předem si namočíme KEŠU oříšky do trošky vody (stačí 5-10 minut, aby změkly), následně je rozmixujeme
- ke kešu přidáme CITRÓNOVOU ŠŤÁVU cca 4 lžíce
- moučkový CUKR cca 0,5 hrnku
- ROSTLINNÉ MLÉKO (kokosové) cca 0,5 hrnku
- BÍLÝ SÓJOVÝ JOGURT velký - já použila 400g
- vše dobře promícháme a dáme do lednice ztuhnout
- po upečení korpusu na něj krém rozetřeme

EDIT - krém mi dobře netuhnul, taže doporučuji buď - přidat 2x BÍLÉ TOFU (rozmixovat) nebo místo rostlinného mléka použít KOKOSOVÝ OLEJ
- neměla jsem doma ani jedno, takže jsem celou krémovou směs krátce povařila se lžičkou AGARU - a pak nechala vychladnout (agar tuhne při 30 stupních), pak natřela na korpus

POLEVA

- rozehřejeme v kastrolku 2x ČOKOLÁDY NA VAŘENÍ (může být i hořká) s ROSTLINNÝM MÁSLEM (já použila ALSAN) dle odhadu
- potřeme/polijeme s tím vrstvu krému (teprve když je krém tuhý)

Komentáře